Handleplan til fremme af trivsel

Elever:

Klassen giver hvert år sit bud på trivsel.

  1. skal lære at sige fra når de føler sig forulempet af andre elever.
  2. skal lære at sætte navn på problemer.
  3. skal tale til hinanden i et pænt sprog.

Der skal være kendte regler for social adfærd i klassen.

Elevråd:

  1. skal løbende drøfte trivsel og arbejdsmiljø på skolen.
  2. skal have kompetence til at lave arrangementer som giver gode fællesoplevelser og fremmer trivsel.

Lærere:

Lærerteamet fastsætter regler / mål for social adfærd efter at emnet har været til debat i klassen

  1. skal sætte ord og navn på problemer.
  2. skal være handlekraftige.
  3. skal fremme elevernes selvværd.
  4. fremmer sproglig dannelse.

Skal åbent fortælle forældre om skolens forventninger til dem.

Forældre:

Normer og regler for klassen drøftes på hvert forældremøde.

  1. skal være med til at sætte ord på problemer.
  2. skal være tydelige voksne for deres børn.
  3. skal være tydelige voksne for børn imellem.
keyboard_arrow_up